HM_critical_mass_header

Een creatieve huisstijl die mensen activeert

Critical Mass

Critical Mass ontwikkelt tentoonstellingen, installaties, films en games die ogen openen, gesprekken op gang brengen en mensen activeren om zich in te zetten voor een inclusieve samenleving. Hallo Mondo en Critical Mass gaan way back: we hebben samen al aan vele mooie projecten gewerkt. Dat Hallo Mondo ook de huisstijl en website mocht ontwerpen, was dus de kers op de taart!

Wensen

De briefing was als volgt: het geheel moet stoer, zakelijk en duidelijk zijn, maar ook creativiteit en speelsheid uitstralen. Op de website mogen op elke pagina speelse elementen terugkomen, maar die mogen niets afdoen aan de professionaliteit van Critical Mass. Het was even puzzelen om al deze waarden in de huisstijl en website te passen, maar het is gelukt!

HM_critical_mass_basis3

De website is overzichtelijk en bevat veel ruimte voor CTA's

HM_critical_mass_wie
HM_critical_mass_website-team2

Speels element

Om de website een speelse twist te geven, zijn er verschillende schuifjes te vinden. Soms zijn die functioneel, soms tonen ze een meer persoonlijke laag. Bij elk schuifje gebeurt iets anders, waardoor bezoekers veel nieuws kunnen ontdekken. Wil je ze zelf ervaren? Dat kan hier.

HM_critical_mass-medewerkers

Veel ruimte voor persoonlijke verhalen van medewerkers

HM_critical_mass_logo

Reflectie

De rode draad in alle projecten van Critical Mass is dat ze mensen laten reflecteren op hun houding en gedrag. Omdat dit zo’n belangrijk element is, zie je dit ook terug in het logo. Critical Mass activeert graag mensen en zet ze aan het denken. Ook in de huisstijlelementen die Hallo Mondo heeft ontworpen, vind je dat terug.

HM_critical_mass_visitekaartje

Ronddraaien om alles te kunnen lezen; ook het visitekaartje zet mensen in beweging

HM_critical_mass_envelop

Verkeerd gedrukt, of zo bedoeld? Ook de gedraaide envelop zet je aan het denken

CM_team-waarden

Creatieve vrijheid

Critical Mass gaf Hallo Mondo veel artistieke vrijheid tijdens het creatieve ontwikkelproces. Vooraf beschreef de stichting haar wensen en doelen in een uitgebreide briefing. Daarin stond duidelijk aan welke randvoorwaarden de huisstijl en website moesten voldoen, maar niet hoé deze gerealiseerd moesten worden. Dankzij deze open houding kreeg Hallo Mondo de ruimte om met verrassende ideeën en oplossingen te komen. Dit resulteerde in een ontzettend leuk ontwikkeltraject én een sterk eindresultaat.

Volgende

HM_instituut-voor-faalkunde_boek1

Instituut voor Faalkunde

Minder perfectie, meer faalplezier

Bekijk