De organisatie Fossielvrij vindt dat KLM’s misleidende reclames ons laten geloven dat we duurzaam kunnen vliegen. Maar dit is een illusie. Daarom brachten ze KLM voor de rechter. Voor hun bijbehorende campagne zocht Fossielvrij een pakkend campagnebeeld. Hallo Mondo mocht het beeld ontworpen.
Duurzaam vliegen bestaat niet
Fossielvrij
Hoe komt een campagnebeeld tot stand?
Als eerste gaat Hallo Mondo brainstormen en worden er een verschillende beeldconcepten geschetst. Deze schetsen worden vervolgens gepresenteerd aan Fossielvrij. Daarna worden de drie sterkste concepten schetsmatig uitgewerkt. Uit deze drie schetsen is het sterkste campagnebeeld gekozen. Na deze keuze wordt het beeld definitief uitgewerkt in de juiste kleur en vorm. Uiteindelijk wordt het definitieve beeld aangeleverd in de gewenste varianten.
Uitgewerkt beeld
Het gekozen campagnebeeld is fotografische uitgewerkt en bevat een duidelijk kruis. Het kruis past zowel bij de boodschap in de campagne, als bij het logo van Fossielvrij.
Gebruik campagnebeeld
Het campagnebeeld is gebruikt op de landingspagina van Fossielvrij rondom hun actie. Hier lichten ze duidelijk hun stelling toe en geven ze achtergrondinformatie. Op deze pagina is ook een petitie gestart om de rechtszaak te steunen. Het beeld werd ook op social media ingezet. Het beeld is zowel in het Engels als Nederlands te gebruiken. En zowel met als zonder tekst in de afbeelding.
In de media
Fossielvrij haalde het nieuws met hun actie. Je kan het artikel van de NOS hier teruglezen.