HM_veldkeuken_header2

Lokaal en biologisch voedsel met respect
voor de natuur

De Veldkeuken

De Veldkeuken is een restaurant, bakkerij, winkel én vergaderruimte op het Utrechtse landgoed Amelisweerd. Alle producten worden geproduceerd met lokale ingrediënten en veel aandacht en liefde. Dat proef je én zie je terug in de huisstijl.

HM_veldkeuken_waarden_wit

VEEL TE VERTELLEN

De huisstijl die Hallo Mondo ontwikkelde, is gebaseerd op de kernwaarden van de Veldkeuken. De eigenaren van dit mooie bedrijf hebben veel kennis van eten en delen dat graag met hun bezoekers. Hun verhalen over hun ambachtelijke en authentieke producten zijn het uitgangspunt van de huisstijl. Tekst krijgt hierin de ruimte. Kort en speels, zodat het niet te massief oogt en het leuk is om álles te lezen.

HM_veldkeuken_broodzak

Met korte stukjes tekst blijft het ontwerp luchtig

HM_veldkeuken_sfeer1
HM_veldkeuken_illu-theepot
HM_veldkeuken_lettertype

Het lettertype heeft een vriendelijk, handgemaakt en authentiek gevoel

ALS IN EEN KOOKSCHRIFT

Subtiele schrijflijntjes vormen de basis voor alle verhalen van de Veldkeuken. Op de flexibel in te vullen website die Hallo Mondo ontwikkelde, kan de Veldkeuken kleine weetjes en bijschriften plaatsen, zoals je dat ook in een ouderwets kookschrift zou zien. Foto’s zijn erbij ‘geplakt’ met een stukje tape. En de handgemaakte illustraties zijn kriskras verspreid, voor een speels, authentiek en persoonlijk gevoel.

HM_veldkeuken_schrijflijntjes3

Net als in een kookschrift kan er in de kantlijn van de website worden geschreven

Logo

De wijziging is subtiel, maar zorgt wel voor eenheid binnen de huisstijl. Op een manier dat deze niet botst met uitingen met het oude logo. Een eis was dat de herkenbaarheid niet verloren mocht gaan. En dat de Veldkeuken uitingen met het ‘oude’ logo nog gewoon kon gebruiken, totdat ze op zouden zijn. Zo werd voorkomen dat servetten, taartdozen en andere dingen weggegooid moesten worden na de lancering van de nieuwe huisstijl. In plaats daarvan werd het oude drukwerk langzaam uitgefaseerd.

HM_veldkeuken_restyle-logo3

De subtiele wijziging voorkomt verspilling van reeds gedrukte middelen

De website heeft
een persoonlijke en vrolijke uitstraling

HM_veldkeuken_slimme-info

De website

Hallo Mondo ontwikkelde een flexibel grid voor de website. Hierin kan veel tekst en beeld worden geplaatst, zonder dat de pagina’s saai worden. Veel fotografie zorgt voor sfeer en de illustraties kriskras over de pagina’s geven een speels effect. Ook is er een probleem opgelost waar de Veldkeuken tegenaan liep: ze werden meerdere malen per dag gebeld met vragen over reserveren, openingstijden en of honden welkom zijn. Al deze onderwerpen zijn nu prominent opgenomen in de website, om zo de werkdruk te verkleinen.

HM_veldkeuken_menukaart2

De menukaart met houten klapper past bij het natuurlijke gevoel van de Veldkeuken

HM_veldkeuken_dinerkaart
HM_veldkeuken_illu_fiets
HM_veldkeuken_foodtruck

Crisis?

Tijdens de gedwongen sluiting door COVID-19 realiseerde de Veldkeuken razendsnel een foodtruck, die dienst doet als buitenbar en waar bezoekers veilig taart en koffie to go kunnen bestellen. Hallo Mondo zorgde voor de herkenbare bestickering.

Midden in de natuur

De Veldkeuken is gevestigd op Landgoed Amelisweerd, een prachtig stuk bos op steenworp afstand van Utrecht. De natuur is een inspiratiebron voor de biologische producten van de Veldkeuken. Daarom zie je veel natuurlijke elementen terug in de huisstijl.

HM_veldkeuken_amelisweerd
HM_veldkeuken_tasje
HM_veldkeuken_elektrische-auto

Het ontwerp voor de elektrische bezorgbus is opvallend én informatief

WERKZAAMHEDEN

Hallo Mondo ontwerpt doorlopend grote en kleine uitingen voor De Veldkeuken. De website kreeg als eerste een volledige nieuw ontwerp. Daarna volgden menukaarten, dinerkaarten, broodzakken, een theedoek, taartdozen, buitenbar en de bestickering van de nieuwste duurzame aanwinst van de Veldkeuken; hun elektrische bus voor bezorging van brood.

De Veldkeuken laat Utrecht en omstreken laten zien dat vegetarisch & biologisch eten laagdrempelig én lekker is. En daar helpt Hallo Mondo graag aan mee!

Volgende

HM_Debat_VMBO_logo_opener

Stichting Nederlands Debat Instituut

Debatteren toegankelijk maken voor elk niveau

Bekijk